ABS-RECALL

Vejledning i af få din ABS rygsæk checket og din stålflaske ombyttet finder du i dette dokument.

”TILBAGEKALDELSE!” – ABS kalder deres europæiske stål flasker og ABS rygsække tilbage for et check

Her følger en vejledning til hvordan du får checket din ABS rygsæk

Hvad er problemet:
Vores producent af ABS stålflaskerne, som anvendes i ABS Twinbag Systemerne, har konstateret et problem med renheden i fyldningsprocessen. Det har kunnet medføre, at der er kommet metalrester i flaskerne. Dette vil på sigt kunne forhindre systemet i at virke korrekt, og derfor skal alle solgte stålflasker med fyldningsdato før den 3/12 2014 sendes retur for at blive ombyttet eller opgraderet til carbon flasker.

Hvem er omfattet af denne tilbagekaldelse:
Har du et ABS Twinbag System, som har været affyret med en stålflaske, så er du omfattet af denne tilbagekaldelse. Da problemet ikke vil opstå ved første affyring af en flaske, men først ved efterfølgende brug, så er det nødvendigt at sende dit system retur til ABS for en kontrol og ombytning af din eksisterende flaske.

Sådan får du ABS rygsæk funktions checket og din gamle stålflaske ombyttet.
Følger du disse trin, og giver os de rigtige oplysninger i første omgang, så sikre vi en hurtig og problemløs ekspedition, så læs venligst vejledningen godt igennem inden du skrider til handling..

Trin 1: Er din rygsæk omfattet af tilbagekaldelsen?
Hvis du har købt en ABS rygsæk, uanset købsdato, og er den affyret med en stålflaske, så skal den sendes til check. – Dette gælder også selvom du sidenhen har testet den med en carbon flaske, og kun anvender carbon flasker nu.

Trin 2: Min sæk skal checkes, hvad gør jeg?
– Du kan enten vælge den internationale returservice, og sende den retur til ABS i Tyskland – vejledningen finder du på dette link: https://www.abs-airbag.com/de/service/recall

– Eller du kan vælge at anvende det danske setup, hvor vi har uddannet en tekniker til at lave det nødvendige check.

Hvis vi finder din sæk i orden, så ombytter vi din stål flaske til en ny, og returnerer sækken til dig inden for 2-3 dage. De kommende uger skal I forvente at vi har begrænset lager af nye stål flasker, så vi kan kun ombytte én flaske pr. kunde. Har du flere flasker, som skal byttes, så må du gerne sende dem med, men de vil så blive leveret til dig når lageret rækker hertil.

For at få din rygsæk checket i Danmark, så skal du gøre følgende:

1. På www.intersurf.dk/abs-recall kan du downloade en retur formular i enten word eller PDF. Denne udfylder du med tydelig læsbar skrift, og mailer den sammen med en kopi af din kvittering for købet, eller med angivelse af hvor du har købt den

2. Mail formular og evt. kvittering til abs-recall@intersurf.dk

3. Du vil i løbet af et par dage modtage et link til en returlabel fra GLS, som du kan printe og i det medfølgende link kan du finde nærmeste GLS Pakkeshop, hvor du kan aflevere kassen med din taske (kun basen – ikke zip on og sonde, skovl m.v.) – samt din stål flaske.
Du skal ikke returnere carbon flasker til os – kun stål.

4. Du skal selv finde en egnet papkasse, som du kan returnere tasken i, og det er meget vigtigt at du tydeligt mærker din taske med et navne tag, label eller andet, som gør at vi kan se hvem tasken tilhører.

4. Vi checker din taske, og er den i orden, så sender vi den retur efter et par dage. Du vil modtage den via GLS Pakkeshop, og vil blive adviseret via mail eller SMS.

5. Hvis din taske IKKE er i orden, så skal den sendes videre til ABS i Tyskland for at få udskiftet de defekte dele, og så må vi desværre forvente lidt længere ekspeditionstid. Vi vil så kontakte dig, så du kender status på sagen.

Vi håber hermed at have skabt det nødvendige overblik over mulighederne og forløbet af denne beklagelige tilbagekaldelsesag, som vi ønsker at håndtere på bedste måde gennem denne service.

Yderligere information kan du få på mail: abs-recall@intersurf.dk eller ved at ringe til Rasmus Frøsig på 76 52 38 55